Nadolazeća 2026. godina za Hrvatsku znači konsolidaciju dosadašnjih rezultata i trendova, ali i nove iskorake uz poseban naglasak na daljnjem razvoju i promociji iskustvenog, održivog i visokokvalitetnog turizma
Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice
Pri kraju smo još jedne uspješne turističke godine, u kojoj je hrvatski turizam zabilježio niz zapaženih rezultata, koji ujedno potvrđuju snagu i konkurentnost Hrvatske kao turističke destinacije. Među najistaknutijim postignućima jest činjenica da je naša zemlja u prvih jedanaest mjeseci ove godine ostvarila pozitivne pokazatelje turističkog prometa, ostvareno je 21,4 mlijuna dolazaka i 109 milijuna noćenja, što u odnosu prema istom razdoblju lani čini rast od 2 posto u dolascima i 1 posto u noćenjima. Pritom valja istaknuti kako je taj rast generiran isključivo u razdobljima predsezone i posezone, što je jasna potvrda kako se Hrvatska na globalnom tržištu sve snažnije pozicionira kao atraktivna i cjelogodišnja destinacija.
Pozitivne trendove turističkog prometa prate i financijski pokazatelji, odnosno podatci Hrvatske narodne banke o prihodima od stranih turista, koji su u prvih šest mjeseci ove godine iznosili 4,375 milijardi eura, što je rast od 5,9 posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine.
Osim navedenih pokazatelja o uspješnosti Hrvatske u ovoj godini svjedoči i niz međunarodnih nagrada, a pritom posebno valja istaknuti dvije bronce, odnosno prestižna priznanja Travvy Awards, često nazivanih Oscarima turističke industrije, koje je Hrvatska osvojila za nNajbolju destinaciju na Mediteranu i za najbolju kruzersku destinaciju u Europi.
Nadalje, naša je zemlja uvrštena i na popis top 10 zemalja svijeta u popularnom izboru Condé Nast Traveller, a tu su i prestižne nagrade Wanderlust Reader Travel Awards, među kojima je i nagrada za Hrvatsku kao drugu najpoželjniju europsku zemlju i nagrada za hrvatske otoke, koji su zauzeli četvrto mjesto među najpoželjnijima u Europi. Dodatno, međunarodni ugled Hrvatske možda i najbolje potvrđuje reizbor Hrvatske turističke zajednice u Odbor pridruženih članova Svjetske turističke organizacije (UN Turizam) za mandatno razdoblje 2026. – 2029., što je značajan uspjeh HTZ-a, ostvaren u snažnoj međunarodnoj konkurenciji.
Održivi turizam i odgovorno upravljanje destinacijama postaju standard, a važna će biti i daljnja digitalna transformacija
Sljedeća godina otvara nove mogućnosti, ali i donosi potvrdu nekoliko dominantnih trendova koji su već obilježili globalni sektor putovanja. Tako se očekuje daljnji rast interesa za destinacije koje nude više od klasičnog ljetnog odmora, a tu je i utjecaj klimatskih promjena na trendove u putovanjima. Osim toga, održivi turizam i odgovorno upravljanje destinacijama postaju standard, a važna će biti i daljnja digitalna transformacija.
Međutim, u idućoj će godini ključnu ulogu imati cjenovna konkurentnost, kvaliteta i sigurnost destinacije. Naime, nakon razdoblja snažnog rasta i inflacijskih pritisaka, putnici postaju sve osjetljiviji na omjer cijene i kvalitete, pa destinacije koje nude autentična iskustva uz konkurentne cijene ostvaruju prednost. Istodobno, sigurnost destinacije ostaje jedan od glavnih kriterija pri donošenju odluke o putovanju. Hrvatska u tom kontekstu ima snažnu poziciju - prepoznata je kao sigurna, stabilna i gostoljubiva zemlja koja nudi kvalitetan doživljaj uz dobar omjer cijene i kvalitete pružene usluge.
Dakle, nadolazeća 2026. godina za Hrvatsku znači konsolidaciju dosadašnjih rezultata i trendova, ali i nove iskorake uz poseban naglasak na daljnjem razvoju i promociji iskustvenog, održivog i visokokvalitetnog turizma. U tom smislu, Hrvatska turistička zajednica, zajedno s turističkim dionicima, nastavlja raditi na pozicioniranju zemlje kao destinacije koja spaja prirodnu ljepotu i kulturnu autentičnost s modernim standardima i odgovornim razvojem suvremene turističke industrije. Stoga i ovom prilikom pozivam sve dionike u turizmu da zajedničkim snagama dobro pripremimo nadolazeću 2026. turističku godinu.